| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv predmeta | Tehnička audiologija | |||
| Akronim | 13D031TA | |||
| Studijski program | Elektrotehnika i računarstvo | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (za predavanja) | ||||
| Nastavnik (za vezbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (za DON) | ||||
| Broj ESPB | 9 | Status predmeta | ||
| Uslov | ||||
| Cilj predmeta |
Upoznavanje sa principima funkcionisanja čula sluha, poremećaja rada ovog čula, dijagnostičkih metoda, zaštite čula sluha i razumljivosti govora. Ovladavanje konceptima merenja auditorne percepcije i funkcije. Osposobljavanje za primenu osnovnih mernih metoda u audiologiji. |
|||
| Ishod predmeta |
Sticanje znanja iz oblasti tehničke audiologije, čula sluha i njegove funkcije, poremećaja rada čula sluha i dijagnostičkih metoda. Ovladavanje veštinama i praktičnom primenom mernih metoda u audiologiji i istraživanjima iz oblasti čula sluha i slušanja. |
|||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave |
Čulo sluha i njegova funkcija (anatomija i fiziologija čula sluha). Prenos zvuka kroz ljudsko uvo. Percepcija zvuka (svojstva auditornog sistema, koncept praga čujnosti, glasnost, nivo glasnosti i maskiranje). Oštećenja čula sluha i perceptualne posledice. Instrumenti i uređaji za merenja u audiologiji. Audiometrijske test kabine. Metode za merenje auditorne percepcije i funkcije (audiometrijska merenja – testovi osetljivosti čula sluha, audiometrija primenom prostog zvuka, impedansna audiometrija, audiometrija primenom govora). ABR odziv. Otoakustička emisija. Slušna pomagala. Podešavanje slušnih pomagala. Merenja linearnih i nelinearnih slušnih pomagala. Očuvanje čula sluha i zaštitinici čula sluha. Govor i razumljivost govora. Merenje i izračunavanje razumljivosti govora (AI, SII, STI). Procena i interpretacija audioloških mernih rezultata. Auditorni modeli i njihova primena. |
|||
| Sadržaj praktične nastave |
Praktičan rad u akustičkim merenjima gde studenti vrše definisana akustička merenja primenom adekvatnih tehnika i analiziraju rezultate. |
|||
| Literatura |
1. Peter Haughton, Acoustics for audiologists, Brill Academic Pub, 2002. |
|||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1.5 | 1.5 | |||
| Metode izvođenja nastave |
Predavanja, mentorski rad, praktičan rad, izrada projekata |
|||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||