Izložba Zvuk objedinjuje rad dve, za naše prilike, izuzetno zanimljive laboratorije. Soba 64 – Laboratorija za doživljaj zvuka Fakulteta dramskih umetnosti i Laboratorija za akustiku Elektrotehničkog fakulteta razvijaju saradničku platformu za eksperiment na granici umetnosti i nauke.
Ovakve jedinice, koje deluju i kao produkcioni centri, demonstriraju potencijal za generisanje potpuno nove umetničke i naučne prakse i predstavljaju jedinstven fenomen kako na domaćoj umetničkoj sceni tako i u okviru postojećih edukativnih sistema. Osnovno polje istraživanja i materijal za obradu je zvuk. Ukrštanjem znanja, istraživačkih principa i veština nastaju umetnički radovi čija se struktura bazira na intervenciji koja aktivno uključuje publiku u polje saznajnog.
Branislava Stefanović Miomir Mijić Dragana Šumarac-Pavlović
(Soba 64 – Laboratorija za doživljaj zvuka, Fakulteta dramskih umetnosti i Laboratorija za akustiku Elektrotehničkog fakulteta)
soba64 – Laboratorija za doživljaj zvuka je centar koji kreira živu mrežu između umetnosti [zvuk, svetlo, slika, prostor…], tehnologije i nauke [akustika, fiziologija, fizika, filozofija, elektrotehnika, medicina…] zvuk kao živa umetnička praksa ruši sve moguće granice. i one nemoguće.
Laboratorija za akustiku Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu bavi se istraživačkim i inženjerskim aspektima zvuka kao fizičke pojave, njegovim razumevanjem i intervencijama u duhu značenja koje ima za čoveka. Laboratoriju vode profesori Miomir Mijić i Dragana Šumarac Pavlović, a u radu učestvuju studenti doktorskih studija i master studija smera za audio i video tehnologije.
Branislava Stefanović, redovni je profesor [režija zvuka] na Katedri za pozorišnu i radio režiju Fakulteta dramskih umetnosti, Univerziteta umetnosti u Beogradu. Osnivač i ukovodilac sobe 64, Laboratorije za doživljaj zvuka FDU. Autor zvučne instalacije Crna kutija, pokretne Galerije zvuka Staklena kutija; kreator i voditelj radionica zvuka My voice, Inner sound, Bez ravnoteže, Zvuk i buka, Prošlo i Buduće na Festivalu autorskog filma Evropa oko Evrope, Pariz i radionice zvuka ’Absorbing Resonate Sound’ na Resonate festivalu, Beograd 2012; reditelj zvuka u autorskom delu Katarine Pejović ‘Senke (ni)su drugačije’, MIKSER 2012; autor ‘Beogradske Berze’ na 53. Oktobarskom salonu, Beograd 2012.
Oznake Laboratorija za akustiku